Tematy

Antyglobalizacja (9) Architektura (16) Feminizm (18) Film (28) Filozofia (13) Fotografia (70) Historia (29) Jadłopodawcy (3) Literatura (11) Ludzie (85) Malarstwo (12) Media (83) Memy (39) MojeFoto (50) Morze (23) Muzyka (13) Natura (14) Nauka (2) No comment (3) Opera (2) Polityka (70) Praca (18) Prawo (15) Psychologia (19) Religia (10) Rosja (13) Rzeźba (8) Starożytność (9) Sztuka (2) Świnoujście (37) Teatr (5) Warszawa (18) Wehikuły (23) Zdrowie (2) Zwierzęta (15)

piątek, 26 czerwca 2015

PKP Koleje Państwowe SOS

Nie rozumiem polityki PKP??? Kto ustala rozkłady jazdy na kolei?
Ze Świnoujścia, perły Bałtyku nie można dojechać bezpośrednio pociągiem do Gdańska, Koszalina, Słupska, Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Wałbrzycha, Bydgoszczy, Torunia, Łodzi, Kalisza, Częstochowy - podaję jedynie większe miasta po zachodniej stronie Polski! Nie wspominam nawet o np. Białymstoku lub Pile. Najgorzej mają mieszkańcy małych miast na Śląsku albo w Kujawsko-Pomorskim. 3 przesiadki minimum! Nawet do naszej stolicy Warszawy, kursuje przez 3 pory roku tylko 1 pociąg "Szczecinianin" - 3 dodatkowe pociągi jeżdżą wyłącznie w okresie wakacyjnym. Do Gdańska można się dostać z 3 przesiadkami przez Słupsk albo Kołobrzeg, ale z 1 przesiadką przez uwaga... Poznań! Gdzie Krym, gdzie Rzym! 
Większość składów dojeżdża do Szczecina, stolicy województwa zachodniopomorskiego, gdzie należy przesiąść się na inny pociąg. Pomijam już trwającą przebudowę dworca Szczecin Główny oraz długość oczekiwania na peronie/w poczekalni w nocy z alfonsami lub o świcie z menelami, ale na długich trasach mamy ochotę położyć się z mężem i dziećmi w Carozza (wagonie sypialnym), zasnąć i obudzić się w swoim mieście (albo większym obok naszego) nawet jeśli będziemy jechać 20 godzin, bo pociąg musi stać w polu, żeby zdążył intercity, pendolino czy spóźnione dalekobieżne.
Ja rozumiem, że Świnoujście to nie Gdańsk, ale jest to uzdrowisko oraz port międzynarodowy, docelowe miejsce przyjazdu urlopowiczów letnich i noworocznych, turystów z Polski, Niemiec i Skandynawii oraz rencistów i emerytów. Miasto powinno się zatroszczyć o dobry dojazd. A taszczenie walizy od busa do pociągu i z pociągu do pociągu jest wyzwaniem dla niejednego. Poza tym cały efekt pobytu w sanatorium może zostać zmarnowany przez głupią przesiadkę.
I te rozkłady... co pół roku zmiana. Kto pracuje w PKP? Czasami mam wrażenie, że oni tam albo rzucają monetą do jakiej miejscowości będzie kursował pociąg, albo w ciemno wskazują palcem na mapie.
Fala bankructw firm kolejowych (głównie taboru technicznego) zalewa Polskę. PKP Cargo zwalnia prawie 900 pracowników od 1 lipca 2015 r., a przecież w lutym tego roku odeszło z w/w firmy ponad 3000 osób!
Dlaczego nikt nie dba o koleje? To najszybszy (cofam, podobno pociągi jeżdżą dłużej niż w międzywojniu), najwygodniejszy i najtańszy (busy są trochę tańsze, ale nikt nie wytrzyma 10 godzin na fotelu) środek transportu w Polsce. Od lat PKP to wrzód na d..., ale chyba można z tym skończyć teraz przed wyborami parlamentarnymi. Prosimy szanowne partie, bo o obecnym rządzie już nie ma co mówić...

11 komentarzy:

  1. W naszym cudownym murzyńskim kraju przewozami pasażerskimi zajmują się:
    Przewozy Regionalne
    Koleje Mazowieckie
    PKP SKM w Trójmieście
    SKM w Warszawie
    PKP Intercity
    Koleje Śląskie
    WKD
    Koleje ,Wielkopolskie
    Arriwa RP
    Koleje Dolnośląskie
    Usedomer Baderbahn
    i jeszcze parę innego drobiazgu
    Głównym celem tych "kolei" poza Usedomer B jest zapewnienie stadom POsiów ciepłych posadek, a ponadto dowożenie braci kolejarskiej do pracy. Wożenie pasażerów to dla nich dopust Boży.
    Jedynie Usedomer Baderbahn pełni rolę cywilizacyjną dowożąc untermenschów za granicę do pracy na zmywaku i mycia kibli u ubermenschów.
    Niedługo ten stan rzeczy ulegnie zmianie, gdyż po kosztownej modernizacji sieci i taboru kolejowego ten cały bałagan zostanie za paciorki oddany Deutsche Bahn i będzie się jeździło i "żyło lepiej".
    Po to jesteśmy w Unii E.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie dlatego mamy opóźnienia i dziwaczne rozkłady jazdy. Deutsche chcą polskich kolei? Myślałam, że wystarczą im media i banki. Ale ubermensche to zawsze byli Polacy...

      Usuń
  2. a co z gejami? jakimi kolejami oni jeżdżą?

    OdpowiedzUsuń
  3. Świnoujście to dziura, niech się cieszy, że w ogóle ma dworzec i pociąg do Szczecina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miasto może małe, ale za to ma niesamowity potencjał. Poza tym są w Polsce małe miejscowości, które mają dobrą komunikację z resztą kraju jak Zakopane i Ciechocinek.

      Usuń
  4. E ludzie uważajta bo Kopaczka jeździ tera kolejom i się zarazicie platfusem hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam w necie jak otwierała okno w przedziale, bo było jej za duszno... i jak bratała się z ludem miast i wsi w Sopocie i w Katowicach :-)

      Usuń